Alla andra dagar

Nu märker man att gymmen börjar fyllas på med folk.
Folk som vill träna bort all julmat.
Jag förstår dem, jag är likadan. Hade en himla ångest efter allt godis och skit.
Men ni vet redan vad jag sagt om allt det där.

Men jag såg en kommentar på en tjejs instagram för ett tag sen
Den va ungefär såhär "det är inte vad du äter mellan jul och nyår som gör dig tjock. Det är vad du äter mellan nyår och jul".
Och faktiskt, 100 % rätt.
Folk kämpar som galningar för att träna bort "julkilona". Med all rätt. Man ska träna då också. Men tränar ni lika hårt alla andra dagar om året? Jag vet såklart att många gör det. Många jobbar häcken av sig varje dag.
Men ni som bara "mellandagstränar" har ni tänkt på detta? Att det faktiskt inte räcker att bara träna mellan jul och nyår och sen sakta ner och bara träna lite då och då?
Det funkar inte riktigt så.
 
Jag sa redan i början av detta året att "2013, det kommer bli mitt år". Visst, det blev bra. Men det kunde blivit mycket bättre.
I alla fall på träning/mat fronten. 
Jag flyttar det nyårslöftet till nästa år.
Förra året hade jag inga mål när jag sa det. 
Det har jag nu.
Små mål som ska uppnås, sakta.
Mål nummer 1: Ner till under 60 kg igen.
Jag är väldigt kort, hela 157 lortar hög. Vilket gör att jag inte ska väga speciellt mycket.
Jag vet allt det där med att muskler väger mer. Och det är antagligen det som väger på mig.
Vi säger såhär då. Jag ska ner i fettprocent så pass mycket att jag hamnar under 60,
Jag har varit där förr. Jag kan dit igen.
Det är mitt första mål. Nu ska jag bara planera ungefär hur lång tid det ska ta.
 
Mina andra mål, de kommer jag berätta om efterhand som jag klarat något annat.
 
 
 
Min träning, Mitt liv | |
Upp