Varför måste det bli så?

Det var ett tag sen jag skrev något nu. Har haft en lugn period med mycket fokus på att endast må bra.
Men nu är vi tillbaka i banan igen och laddar för loppet på fredag.
 
Men, till något annat.
Utseendefixering. Varför? Varför ska det tvunget va så utseendefixerat i denna värld?
 
Jag har märkt sen jag började träna och tappat en del kilon att allt fler tar kontakt med mig. Framför allt killar. Men även tjejer börjar skriva. Många frågar om träning, såklart, men många vill även prata med mig som vem som helst.
Jag har hela tiden tänkt att de faktiskt vill lära känna mig. Men när jag sedan tänkte efter så började jag tro att det inte alls är så. Dessa människor som skriver till mig har vetat vem jag var redan innan jag började träna och gick ner i vikt. Varför pratade de inte med mig då? Vill de bara prata med mig nu för att jag fått en snyggare kropp? Vad är de egentligen ute efter?
 
Det har blivit en så stor hets kring allt detta att jag tror det håller på att bli lite utom kontroll för de flesta.
Folk vet inte vad de ger sig in på när det handlar om dieter eller träning. De bara gör som någon annan men vet egentligen inte om det är rätt för just dem.
Att ligga på ett extremt kaloriintag och samtidigt träna hårt är inte hälsosamt för någon. 
Allt som tidningarna skriver angående dieter är inte bra. Det kanske rent ut sagt är totalt värdelöst för just dig.

Kära människor. ÄT MAT! Det är inte farligt.
Ni blir inte tjocka av rätt mat.
Sluta upp med att jämföra dig med andra. Du är fin exakt som du är.
Jag är själv en människa som lätt påverkas av framför allt media. Att jag vill se ut som alla andra supervältränade tjejer där ute. Men jag vet att jag också kan komma dit. Bara jag inte ger upp.
 
Så, utseendefixeringen.
Ja, om man är dundersnygg får man fler följare på instagram.
Ja, om man är superfit är det fler som gillar din bild på facebook.
Men är det verkligen hela världen?
Självklart vet jag att det är superkul att folk gillar min bild.
Men är det verkligen viktigare än att jag går ner mina kg och mina cm på ett bra sätt?
Att stressa ner mig för att "passa in" bland alla de andra fitnesstjejerna är inget jag rekommenderar.

Tillbaka till det här att folk tar mer kontakt med mig efter jag börjat träna.
Visst, det är superkul. Och jag markerar ganska snabbt att är de inte ute efter att verkligen lära känna mig så behöver de inte ha kontakt med mig. 
Självklart har jag fått nya vänner p.g.a att folk har tagit kontakt med mig. Det är inte så att jag inte vill prata med "nya" människor. Men jag tror, hur egoistiskt detta än kommer låta, att folk har börjat skriva till mig för att jag fått en mer vältränad kropp och för att jag visar utåt att jag är nöjd med mig själv. Att jag har ett bra självförtroende och en bra självkänsla.
Alltid ett leende på läpparna lockar folk (tydligen)

Så gott folk där ute.
LE. För det är alltid något folk kommer fastna för. Ett fint leende
 
 
 
 
 
Tankar&funderingar | | Kommentera |
Upp