Är du en av dem?

Är du en av dem som sitter på soffan varje dag och tänker: "jag gör det imorgon?"
Är du en av dem som köper den där påsen chips och tänker: "jag slutar imorgon?"
Men är du samtidigt den som ser bilder på andra som tränar och äter bra och tänker: "jag önskar det var jag?"
Som gnäller över att man är "för tjock" eller gnäller över att "det är för dyrt med gym".
 
Jag förstår er. Jag har själv varit där. För några år sedan.
Men man måste förstå att det hjälper inte att gnälla.
Att sitta på soffan varje dag med samtidigt gnälla över att man är "för tjock", det hänger inte ihop. 
Och om du hade skippat att köpa alla chipspåsar, cigaretter, snus, läsk, godis och allt annat, då hade du antagligen haft råd med ett gymkort.
 
Jag är ganska trött på folk som gnäller över helt onödiga saker. Saker som är enkla att ta tag i.
Många frågar mig hur jag lyckats komma så långt.
Jo, för att jag slutade gnälla och gjorde något åt det.
Att säga att man inte har tid att träna, det är bara trams.
Visst, för tillfället har jag inget jobb. Så jag har all tid i världen att träna.
Men på somrarna jobbar jag heltid.
Konstiga tider ibland och ibland tidiga mornar.
Men jag tränade ändå. Oftast två gånger om dagen då också. Och då tänker några av er, har/hade du inget annat liv?
Jo, det hade jag. Och jag hann med att göra exakt allt det jag ville ändå.
Det handlar om att prioritera. Att planera.
Jag fick sätta mig ner några dagar i veckan, kolla genom mitt schema och skriva ner vilket jag skulle göra och när.
Men allt går oavsett hur man jobbar eller går i skolan.
 
Jag är trött på folk som säger att de inte har råd.
Jag vet att gymkort är dyrt och alla har faktiskt inte råd.
Men har ni hört talas om trappor? Backar? Skogen? Simhall? 
Jag kan garantera er att där ni bor har ni fantastiska backar ni kan springa intervaller i.
Ni har säkert en simhall ni kan ta er till och simma nån gång i veckan.
Använd er fantasi. Det finns ju inget bättre än att vara ute i naturen och träna.
Ibland önskar jag att vi hade ett utegym där jag bor. I alla fall nu när det är fint väder.
Tycker du att du känner dig dum om du springer upp och ner för en backe när folk ser?
Varför bryr du dig?
Du tränar. Du gör något som faktiskt ALLA borde göra. Du är hälsosam. Du rör på dig.
 
Så sluta upp med alla era dumma ursäkter nu.
Det finns ALDRIG en bra anledning att inte börja röra på sig.
Man kan alltid göra något.
Använd fantasin. 
Ingenting är omöjligt.
 
 
Om träning, Pepptalk, Tankar&funderingar | |
Upp