Den fantastiska kroppen

Vår kropp är faktiskt rätt så fantastisk. Hur mycket man egentligen orkar. Fast att man känner att man bara vill krypa ner sängen, har ont i varenda muskel och huvudet säger stopp. Så orkar ändå kroppen om man bara bestämmer sig för det. 

Vissa av er vet säkert, andra inte, att jag inte har jobbat på ett bra tag. Har gått hemma sen oktober ungefär och har haft mycket fokus till träningen.
Idag var min första jobbdag och jisses va trött jag va. Tro det eller ej, men att sitta i kassan från 7-14 är inte helt skonsamt och skönt för kroppen.
Ryggen gör ont, knäna, axlarna, armarna. Ja, nästan överallt.
Jag va så trött i huvudet av alla siffror man ska hålla reda på och alla ljud och saker som händer.
Somnade i soffan efter bara 10 minuter när jag kom hem.

Men, det var bara att bege sig till gymmet i alla fall. Och jag gör ett sånt makalöst pass att jag inte kunde riktigt förstå det själv. Bodypump stod på schemat och jag tänkte att jag ska i alla fall inte ha mindre vikter än vanligt även om jag är dödstrött.
Och fast att jag helst ville lägga mig och sova på golvet istället så orkade jag mer än vanligt. Kände mig inte alls lika trött.
Så, kroppen är faktiskt fantastisk. Den orkar, sålänge du bara lyssnar på den. Låter kroppen jobba när huvudet inte vill.
 
Det kommer kanske kännas imorgon, det märker vi. Men det kommer vara värt det.
Imorgon går vi upp och kör en löprunda. Ingen vila här inte.
 
Men kom ihåg. När huvudet säger nej, låt kroppen köra på. Den orkar.
När kroppen säger nej, låt huvudet göra sitt.
Men glöm aldrig. Att vila är minst lika viktigt.
 
 
 
 
Min träning, Tankar&funderingar | | Kommentera |
Upp