Du är lika fin som dom

Sommaren närmar sig med stormsteg och med den kommer med både bra och dåliga saker.
Det jag kommer fokusera på nu är det som många ser som ett stort problem för sig själva.
Stranden. Att visa upp sin kropp i endast badkläder.
Det är en stor skräck för många och jag kan förstå dem.
 
Några månader innan sommaren egentligen börjar är det så mycket hets med vem som ser bäst ut i bikini. 
Folk går på dieter till höger och vänster och tränar som galningar för att få den snyggaste kroppen att glänsa med på stranden.
Och jag ska väl erkänna, och jag tror nästan alla är med mig, att det är väl något vi alla vill. Att se grymma och vältränade ut i en bikini.
 
Men detta fick faktiskt mig att tänka lite extra på detta.
Vad spelar det för roll om man har lite extra på kroppen? Att man inte är den smalaste av alla eller flest magrutor man kan visa upp?
Varför inte bara vara stolt som man är?
 
Jag är nöjd med hur långt jag har kommit idag. Och de som ser mig på stranden kanske inte håller med. De tycker kanske fortfarande jag har lite mycket fett på kroppen och allt det där. 
Men dessa människor vet inte vilken resa jag gjort.
De vet inte att förra sommaren va där ännu mer på kroppen.
De vet inte att jag har tappat så många kilon som jag faktiskt gjort.
Så varför ska jag bry mig om deras åsikter?
 
Om du lär dig att älska din kropp oavsett hur du ser ut.
Låt din självkänsla lysa genom och låt den få dig att glänsa. 
Det är, och många är nog med mig på detta med, så grymt attraktivt med en människa som verkligen kan vara nöjd med sig själv. Att man kan vara stolt oavsett hur man ser ut.
I alla fall jag är en person som älskar när någon annan kan tycka om sig själv för hur den ser ut. Att den kan älska sig själv oavsett fettprocent eller vikt.
Va nöjd med dig själv. Ta på dig den där bikinin som du så gärna vill ha. Bry dig inte om andra.
 
Andra människor har alltid varit duktiga på att försöka trycka ner mig. Kalla mig alla möjliga saker och fått mig att tycka att inte jag duger.
Men de människorna som sa de då, är de människorna som är mest imponerade av mig idag. 
För mig betyder det att om en annan människa tvunget måste trycka ner någon annan eller tycka illa om en människa är de inte tillräckligt mogna att acceptera varken andra eller sig själva.
Vad spelar det för roll om vi har olika hudfärg, är olika tjocka eller att den ena är längre än den andra.
Låt alla få vara den de vill vara och sluta få de att må dåligt.
 
Så du som läser detta. Har du tänkt att du kommer må dåligt över stranden i sommar?
Låt bli det. Sträck på dig. Du är fin som du är. Låt andra se att du är nöjd. För du ska vara nöjd.
Om andra får se detta kommer de också tycka du är fin.
Göm dig inte. Visa dig. Le, skratta och ha lika kul som alla fitnesstjejerna/killarna där ute. Vi är lika mycket värde även om vi har mer fett på kroppen
 
Min senaste före/efter bild. Jag är inte i närheten av en "fitnesskropp". Men jag kommer stå stolt på stranden i sommar.
 
Blondinbella, en förebild för många och en tjej som verkligen strålade på stranden vid detta tillfälle trots att kroppen inte heller är någon direkt "fitnesskropp"
 
 
 
Tankar&funderingar | |
#1 - - matilda:

Wow, bra jobbat!

Svar: Tack :D
emeliejohanna.blo.gg

Upp