Den oväntade uppmärksamheten

I stort sätt alla människor gillar väl att stå i rampljuset. Vill vara i centrum fast att man kanske inte riktigt vågar göra något för att kunna få den platsen.
Jag erkänner. Jag älskar att stå i centrum och få uppmärksamhet. Men kanske inte när allting händer så snabbt att man inte riktigt kan kontrollera det.


Efter att jag lagt upp ett inlägg på instagram om min framgång inom träningen (bilden som jag la upp i förra inlägget) var det en grupp (jagtogbeslutet) som sedan la upp den bilden som ett sätt att dela min resa och min framgång. Självklart blir man superglad för detta och tycker det är jätteroligt.
Men på bara några timmar fick jag massa kommentarer/gillningar/följare. Det gick så sjukt snabbt.
Men med detta får man också hat.
Anonyma meddelande, framför allt här på bloggen, från människor som ska hata. Hela tiden trycka på en persons ömma punkter. Man försöker se förbi det. Men det är inte så enkelt.
 
Jag vill dela med mig. Vill inspirera andra till att också lyckas med sin egen resa. Få folk att förstå att träning inte bara handlar om gym och bra mat. Att det kan vara så mycket mer. Att det kan förändra en hel människa.

Men det är inte alla som uppskattar att man försöker peppa. Många blir antagligen avundsjuka, orkar inte göra jobbet själva. Mina bilder har blivit tagna ett antal gånger. Läggs upp av andra och säger att det är dem. Oftast tas de bort igen så fort jag kommenterat och sagt ifrån. Men ska det behöva vara såhär?
ska jag vara tvungen att vara anonym för att folk inte ska ta mina bilder? 
Jag vill kunna dela med mig för jag vet att många fina människor där ute blir inspirerade av det. Och det är det jag vill.
 
Varför ska människor hata för att andra lyckas och får uppmärksamhet för det? 
Kan inte folk bara vara glada för varandra. Hjälpas åt med saker. Peppa varandra.
Sluta ha så mycket hat inom er.
Det hjälper ingen, inte ens dig själv.
 
Jag tänker fortsätta lägga upp min framgång. Både här och andra ställen. Jag kommer fortsätta försöka inspirera andra, vara någons motivation. Ingen kan hindra mig från det. Det är detta jag tycker om och trivs med.
 
Att jag fick så mycket uppmärksamhet för en bild va oväntat. Men samtidigt kul.
Det tar ett tag att vänja sig vid att telefonen går på högvarv hela tiden och behöver laddas stup i kvarten.
Men det är helt klart värt det.
Trots allt ert hat.
 
 
 
Min träning, Mitt liv, Tankar&funderingar | |
#1 - - ExklusivaMoi:

I alla fall tycker jag att du ska vara stolt och nöjd med resultatet... inte bara utsidan utan jag hoppas det har gett något till insidan på dig sj med!

Jaaa jag har aldrig kunnat klura ut hur vi egoistiska människorna funkar å är funtad till =P... tragiskt mye tragiskt!

Det många glömmer bort är hur det är "bakom kulliserna"... Vilket arbete, energi, tid OCH pengar som man har lagt på! Har man lagt så pass mycket så självklart ska man våga ta för sig kakan, är man verkligen värd =)... MEN det är bara en själv man kan rå för! Kan hända att jag gå in i en affär enbart att beröma dens fina kläder eller annat som jag gillar! Ge och ta lärde jag mig tidigt... man kan inte få något om man själv inte ger något!!

Upp