Glädje gör skillnad

Ibland behöver man sätta sig ner och fundera.
Fundera på om man är lycklig. Och vad som gör en lycklig.

Alla har vi perioder då vi inte är glada. 
Energin tar slut och vi vet inte vad vi ska göra för att hitta tillbaka igen.
Det är då vi behöver fundera och tänka till. Var kan jag hitta denna energin?
 
Träning har de senaste åren gjort mig glad. 
Det är på gymmet jag mår bra. I löpspåren jag kan rensa tankarna.
Men jag har även märkt att reslutaten påverkas enorm mycket över hur jag mår och känner mig, såklart.

De senaste månaderna har jag varit lyckligare än någonsin. 
I slutet av förra året och i början av detta visste jag knappt hur det kändes att vara helt lycklig.
Hade tappat all energi. Hade ingen ork kvar till någonting.
Idag står jag här. Förändringarna blir fler och fler. Och jag är lycklig.
För en gångs skull kan jag på riktigt säga att jag är lycklig.

Jag behövde sätta mig ner och fundera.
Ta reda på hur jag kan bli lycklig.
Och när jag väl tagit reda på det, verkligen göra det också.
Inte bara låta det bli tankar.
Och med glädjen kom ett leende som inte går att sudda bort.
Med leendet kom nya vänner. Folk började se mig. Folk såg mig inte som den där tysta och blyga typen längre.
Jag fick nya vänner, bra vänner. Vänner jag känner att jag kan börja lita på.
 
Så hitta glädjen i allt.
Träningen är som bäst när man är lycklig.
Reslutaten är som bäst när man är lycklig.
Sträck på dig.
Le.
Du är också värd att vara helt lycklig.
 
 
Min träning, Mitt liv, Tankar&funderingar | |
Upp