Det fick mig att tänka till

Jag läste ett inlägg hos denna fina tjejen som faktiskt fick mig att tänka till lite. Även om jag själv driven en blogg som handlar i stort sätt bara om träning. Men även jag glömmer faktiskt bort att några av er kanske fortfarande går i skolan. Och ni måste läsa hennes inlägg. Ni måste förstå att träning inte är viktigare än betygen.
Det är så mycket träning i folks huvuden nu att man helt glömmer bort att det närmar sig studenten för många och deras sista betyg ska sättas.
Många vill va vältränade och fina i sina studentkläder och det är väl ganska förståligt. Det är ju en av de bästa dagarna i ens liv. 
Men du får inte glömma bort dina betyg. Dina betyg kan faktiskt styra hela din framtid.
Och tro mig, du vill inte sitta där i framtiden och ångra att du inte valde betygen framför gymmet.
Träning och hälsa är viktigt, men inte viktigast.
 
Jag tränar extremt mycket, det vet jag om.
Jag ska snart börja plugga själv (förhoppningsvis) och då kommer det antagligen bli mindre tid på gymmet.
Att börja plugga igen ska bli superkul och jag kommer satsa stenhårt på att nå mina framtida mål. Nu kommer jag ju inte direkt ta studenten igen och behöver inte direkt fixa en "fit kropp" för att se bra ut i en klänning. 
Men det handlar ändå om något jag måste planera och prioritera.
Att pluggandet är viktigt för att jag ska kunna söka mig vidare sen.
Att pluggandet är viktigt för att jag ska kunna jobba med det jag vill så småningom.
Att gymmet får bli min andra prioritering och att pluggandet måste komma först.
 
Så tjejer och killar där ute.
Oavsett om du ska ta studenten eller inte så börjar skolavslutningarna närma sig.
Ge inte upp pluggandet nu för att du ska se extra bra ut i dina studentkläder.
Försök tänka att pluggandet är något som kan styra din framtid.
Du har gått i skolan i ungefär 13 år. Du klarar några månader till med pluggande.
Din kropp finns kvar efter studenten. Den kan du jobba på då.
Jag kan lova dig att du är superfin i dina studentkläder precis som du är nu och att din dag kommer bli mer awesome om du har bra betyg än om du är störst biceps.
 
Så in och läs Johannas inlägg. Det är så läsvärt.
Plugga och njut av er sista tid i skolan.
Det är den bästa tiden i ert liv
 
Tankar&funderingar | |
Upp