Allt gott med julen

Många som läst här tidigare vet att jag inte fokuserar allt för mycket på maten.
Dels för att jag inte klarar av det en längre period, jag tröttnar. Men även för att det inte har funkat för mig. Att äta det jag vill i mindre mängd (nu menar jag normal husmanskost) och dra ner på socker och sånt istället funkar mycket bättre än att äta 100% nyttigt.

Men, nu börjar vi närma oss många träningsmänniskors stora skräck. Julen.
Choklad, massa ost, massa bröd, gröt, saftsoppa, massa knäck och en hel drös med andra saker som man kanske inte äter så mycket av i vanliga fall. Saker som man kanske får lite ångest över att ha tryckt i sig alldeles för mycket av.
Men vet du vad? Det tycker jag inte du ska bry dig om. Sålänge du inte är rädd för att klänningen ska spricka av för mycket mat i magen eller knappen på byxorna inte ska orka hålla sig kvar så ät. 
Ät för allt du är värd och tänk på det senare. Det är bara jul en gång om året. En tid då man ska njuta av allt, inte bara en del. 

Jag kommer inte bry mig ett dugg runt jul.
Jag älskar att gå och sno en chokladbit från mammas paradisask eller en knäck i från godisbordet.
Vi har ett helt bord med godis som står framme en längre tid. Försök gå förbi det varje dag utan att ta något.
Inte helt lätt när man vet hur gott det är.
 
Jag kanske kommer få köra några 100 timmar extra på crosstrainern för att få bort allt sen igen.
Men vet ni vad? DET ÄR SÅ VÄRT DET.
Jag älskar julen, och jag vet att ni också gör det.
Gymmet ska ingenstans. Det finns kvar efter jul med (förhoppningsvis)
Vi tar tag i det sen. Det klarar vi.
 
Mindre en två veckor kvar.
Nu ger vi järnet sista tiden så kan vi äta ännu en chokladbit.
Det ska i alla fall jag göra.
NJUT, och ha en god jul!
 
En av mina favoriter, både filmen och låten.
Pepptalk | |
Upp