Det går snabbt

Träning går i backar. Ibland uppför, ibland nerför.
Jag har haft en extrem uppförsbacke framför mig en längre tid. Har inte riktigt haft full motivation och mest tränat för att jag känt att jag måste hålla igång. Att det inte är värt att ge upp.
Men nu har backen vänt. Det går riktigt bra nu.
Jag ändras snabbt, musklerna kryper fram. Jag blir starkare och starkare och man ser skillnaden bara på några få veckor.
Jag behövde denna boosten nu för att klara av det.
Känna att det faktiskt kan vända och gå bra för mig också.
 
För bara 3 veckor sedan orkade jag bara göra 5 dips. Det va jättesuccé för mig eftersom jag aldrig ens klarat en innan. Idag klarade jag 10 st. Helt magisk känsla. Jag behövde detta nu. En spark i röven och ett bevis på att man aldrig ska ge upp.
Inte ens när backen är som värst. 
För finns det en uppförsbacke måste det någonstans finnas en nerförsbacke. Det kan inte bara gå uppför hela livet.
 
Med dessa orden tänker jag nu sträcka lite extra på mig och faktiskt va stolt. När man lyckas såhär bra då får man skryta. Och ingen kan ta den känslan ifrån mig. Jag känner mig grym. Imorgon tar vi nya tag och kör ett bodypump-pass och kör slut på kroppen helt.

Godnatt!
 
 
Min träning, Mitt liv | |
Upp