Våga tro, våga chansa

Många undviker gymmet för de är rädda för att göra fel.
De är rädda att folk ska skratta åt dem.
De är rädda att folk ska stirra på dem.
Men vet du vad? Alla är vi nya ibland. Vi alla börjar någonstans.
 
När jag såg denna videon så rann tårarna. Men jag blev samtidigt så inspirerad av honom. Han va så nervös att jag trodde han skulle gå av på mitten. När han väl börjar sjunga så blev det en chock. Jag satt och gapade och tårarna började rinna.
Han va så nervös för folk hade sagt till honom att han inte kan. Att han inte är tillräckligt bra.
MEN HAN VA JU GRYM!
 
Se upp till honom. Ta till er av klippet.
Han vågade, det tog honom 5 år innan han verkligen vågade. Men han gjorde det.

Du kan också. Oavsett om det handlar om att sjunga, träna, dansa eller vad som helst. Våga chansa. Våga tro på dig själv. Du kommer klara det precis som alla andra. Jag menar, varför skulle du inte klara det? Varför skulle du va så annorlunda än alla andra? Vad skulle få dig att inte klara det?
Alla har sina egna sätt att göra det på.
Vissa klarar det själva. Andra behöver hjälp. Det viktigaste av allt är att man gör det.
Ta det där klivet in på gymmet, lyft vikterna och sträck på dig. Va stolt över dig själv.
Detta är en början på något nytt. Något du vill göra. 
Låt ingen annan styra dig. Låt ingen annan säga vad du kan och inte kan.
Det är bara du själv som sätter stopp för det. 
Och så kommer det alltid att vara.
 
Med det säger jag godnatt och ser fram emot en grym dag imorgon..
 
 
Pepptalk | |
Upp