Min fristad, min terapi

Vissa läser en bok.
Vissa mediterar..
Andra målar en tavla.
 
Det finns tusen av saker man kan göra för att slappna av, släppa alla tankar. Ibland behöver man rensa ut allt. Få in ny energi och peppa sig själv lite. Gymmet är min terapi. Det är där jag släpper allt. 
Är man arg plockar man upp hantlarna. Är man ledsen så springer man.
Av någon anledning så får det en att ta i 100 gånger mer. Och när man är färdig är man trött i både kropp och hjärna.

Ibland har man mycket i huvudet helt enkelt. Mycket att tänka på.
Ibland är man ledsen över saker. Ibland är man stressad. 
Det är då man behöver andas. En extra gång. Ta ett djupt andetag och sen börja om. 
Jag går till gymmet och det hjälper mig. Det är min terapi, min fristad. Det är där jag är mig själv och bryr mig inte om någon annan. Bra musik och hantlarna. Och jag känner mig hemma. Mer hemma än i mitt eget hus ibland.
 
Vad gör du för att slappna av och släppa alla tankar?
 
 
Mitt liv | |
Upp