Viljan att nå långt

Jag har alltid varit en person som sätter höga krav på mig själv. Att ha många bollar i luften har varit min grej ända sedan gymnasiet. Ibland kanske jag tar på mig lite för mycket. Stressar och då tappar jag fokus. 
Då var det skolarbetet som jag tappade, nu kan det handla om maten.
 
Det är en balans att hela tiden försöka hitta rätt. Att hela tiden äta rätt mängd för att orka.
Jag märker direkt om jag ätit för lite. Men också om jag ätit för mycket.
Nu är jag inne i en bra bana. Äter tillräckligt för att orka men inte heller för mycket.
Äter jag för mycket så mår jag bara dåligt av att träna.
Allt det här som folk kan med att äta en viss sak innan träning och en viss sak efter, det funkar inte för mig.
Jag käkar vad sjutton jag vill och är sugen på. Och det funkar utmärkt för mig.
Och något gör jag ju rätt för jag blir både starkare och går ner i vikt.
 
Folk är så insnöade på det här med att inte äta för mycket kolhydrater eller kalorier. Visst, det funkar kanske för dem och då ska de definitivt köra på det.
Men jag vill även bevisa för folk att det kan gå ändå.
 
Jag led själv av övervikt (som ni säkert redan vet vid detta laget) Men jag lyckades utan en massa dieter och skit. FÖR JAG HAR VILJAN. Jag sätter små mål. Inte alltid man lyckas nå dem. Men det är ändå de man strävar efter. Och det får ta den tid det tar.

Idag t.ex käkade jag en tallrik snabbmakaroner och korv innan träning. Hur nyttigt? Inte ett dugg. Men så jäkla gott. Jag mår bra av det och jag orkar träna hela passet utan att tappa fokusen. 
Vill jag ta en chokladbit efter träning så gör jag det. Vill jag dricka två glas med sjukt onyttig juice till frukost, då gör jag det.

Nu menar jag inte att detta är rätt och att det funkar för alla. Alla måste hitta sin egen väg.
Detta är min väg och det är detta  jag mår bra av.
Man kan alltid lyckas. Med rätt inställning går allt.
Oavsett hur stor du är och hur mycket du vill gå ner.
Oavsett hur smal du är och hur mycket du vill gå upp.
Du kan om du vill. Tro på dig själv så går det. Jag tror på dig.
 
 
Min träning, Min viktresa, Mitt liv | |
#1 - - Lisa Radojewska:

Grymt jobbat! bara att kämpa på!! Jag tror på dig tjejen!
Kram

Svar: Tack så mycket :D
emeliejohanna.blo.gg

#2 - - Rebecka Bruvik:

Helt rätt inställning. Du e grym. Önskar att jag kunde som du..

Svar: Alla kan om man vill. Tack så mycket :)
emeliejohanna.blo.gg

#3 - - inthearena.blogg.se:

tränar man mycket och hårt så behöver man mycket mat.
lycka till med din träning och maten :-)

Svar: Tack så mycket :)
emeliejohanna.blo.gg

#4 - - Lotta:

Grymt duktig du är!! :)

Svar: Tack så mycket :)
emeliejohanna.blo.gg

#5 - - Anita:

Jäklar va bra jobbat :D

Svar: Tack så mycket :)
emeliejohanna.blo.gg

Upp