DIREKT VID UPPVAKNANDE
  •  1st stort glas vatten med citron i
 
                                                  45-90 MIN POWERWALK
 
FRUKOST
  • 50g osötad müsli
  • 2dl valio yoghurt/lätt yoghurt
  • 2st Omega-3
 
LUNCH
  • 150g nötkött,fisk eller fågel
  • 100g potatis alt. 50g kokt ris eller pasta
  • Stor sallad
                                                 STYRKETRÄNING 60-90 MIN
 
MELLANMÅL
 
alt.1
  • 12-14 st cashewnötter
alt.2
  • 1 skopa one whey
alt.3
  • VyoPro bar alt. Swebar
 
MIDDAG
  • 150g nötkött,fisk eller fågel
  • 100g potatis alt. 50g kokt ris eller pasta
  • Stor sallad
KVÄLLSMÅL
  •  1st kesella lätt(250g) alt. 250g kvarg
  • 20g osötade frysta bär
  • 2-3 matskedar funlight
  • 2st Omega-3
NÄRINGSINNEHÅLL (kan variera lite eftersom jag ändrat i lite i schemat)
  • 1300 kcal (sallad ej inräknat)
  • Protein 132,5g
  • Kolhydrater 130,5g
  • Fett 42g
 

Såhär ser alltså mitt upplägg ut. 
Jag har ändrat det lite jämfört med de schemat jag hittade på fitnessguru. Gjorde det så det blev lite enklare för mig. 
Håller detta några veckor nu. Fram till jul hoppas jag på att klara av detta. Får se lite hur kroppen reagerar. 
Jag har aldrig tidigare ätit efter ett kostschema så kroppen säger kanske ifrån helt.
Men vi håller tummarna.
 
Vill du gå ner i vikt och vill räkna ut hur många kalorier du behöver äta per dag för att detta ska hända.
Då gör du såhär: 25(kcal) x din egen vikt = antal kalorier per dag som leder till viktförlust.
Men jag rekommenderar inte er att gå ner i vikt utan att ha pratat med antingen en läkare eller en hälsocoach/personlig tränare. Jag har familj och vänner som hade satt stopp för detta om de ser att jag inte mår bra eller att de går för långt. Det är inte alla som har det.
Så var noga med att kolla upp saker. Det är inte bra för alla att äta enligt ett kostschema. 
Glöm ALDRIG. Du ska göra detta för dig själv. Ingen annan.
Jag vill SJÄLV gå ner i vikt och då gör jag det. Det är ingen som tvingar mig.
Sålänge du mår bra och är frisk så är allt okej.
Ta hand om dig
 
 
Min träning, Mitt liv | |
#1 - - fanny:

Bra inspoblogg fastän jag inte själv tränar!
Vad ger "plankan" för träning?:) Kram!

Svar: Plankan tränar hela kroppen. Testa, du kommer känna hur jobbigt det är :)
emeliejohanna.blo.gg

Upp