Folk (även jag) tjatar alltid om att man ska inte lyssna på vad andra säger och man ska inte tävla mot någon annan än sig själv.
Och ja, det är delvis sant. Folk som bara är ute efter att såra, dem kan man kasta i ån. Men samtidigt kanske man ska tänka efter. Om någon säger t.ex "du har inte lyckats så bra som du borde" eller "jag ser ingen skillnad".
Ta de inte för personlig. Du ska inte gå runt och vara ledsen och tänka på det.
Se det som en peppning. Tänk istället: "ja men om de nu tycker så, då ska jag bevisa det ännu en gång för dem"
Bara DU kan känna skillnaden. Folk kan inte se om dina byxor blivit lite för stora av att du tappat 2-3 kg. Folk som inte tränar med dig kan inte se om du klarar 5 kg eller 10 kg.
Men man kan alltid bevisa.
Och känslan när de tappar hakan och inser att de faktiskt hade fel, den är fantastisk.
Men självklart har alla rätt i att man inte ska ta till sig av vad folk säger alltid.
Sålänge du är nöjd med dig själv och din prestation, så är det inga problem.
 
Men, att tävla mot andra.
Jag ska själv erkänna, jag har några som jag "tävlar" mot. Personerna i sig vet såklart inte detta själva. Vilket gör det extra roligt. Men den känslan när de sen ser hur långt man har kommit. Den är fantastisk. Att man faktiskt kan bättre än de tror.
Jag ser det som en peppning. Det borde ni också göra.
Ett mål att nå. Har du någon förebild eller liknande. Tänk på den personen varje gång du tränar. Man får extra energi jag lovar.
Självklart ska du inte göra detta på ett negativt sätt.
Låt inte detta ta över ditt liv.
Du ska träna för att må bra och för att DU vill det.
Men det är alltid bra att ha något som motiverar dig. Som får dig att ta i lite extra.
Så, att tävla mot andra kan vara positivt. 
Personerna behöver inte veta det. Känslan är ändå obeskrivlig när man bevisar hur långt man kommit.
 
Men glöm aldrig. Träna ALDRIG för att någon annan ber dig.
Du ska vilja själv. Annars kommer resultaten inte bli som du tänkt dig.
 
 
Pepptalk | |
#1 - - hanna:

duktigt du är !:D

Svar: Tack så mycket :)
emeliejohanna.blo.gg

Upp