Hej på er.
Sitter hemma i lägenheten och känner att vädret inte alls är speciellt uppiggande idag. Så jag vilar mig i form idag och njuter av massa bra film istället.
Har världens dunderträningsvärk så kan behöva en vilodag.
Inte jätteroligt att gå en PW i detta hemska höstväder.
 
Men, därför tänkte jag tipsa er om en jäkla jobbig övning jag testade häromdagen. Igår rättare sagt.
Knäböj/squats på balansplatta. 
Inte helt enkelt att göra detta "fristående". Jag har världens sämsta balans. Så använde mig av smithmaskinen, lite lättare vikter än vanligt (blev bara 35 kg) och så körde jag långsamma repetitioner.
Och herrejisses va jobbigt det var. Benen skakade och man kände verkligen vilka muskler som fick jobba.
Riktigt härlig och rolig övning som jag definitivt kommer köra fler gånger.
Målet är såklart att kunna stå helt fristående utan hjälp av smithmaskinen. Men det får bli en framtidsfråga.
Men träningsvärken kröp fram idag i alla fall, så den har ju gjort nytta om man säger så.
 
Tänkte sätta mig och skriva lista på vad som ska handlas till mat nu måndag/tisdag. 
Åker hem imorgon och umgås med finaste vän och familj nu sista veckan innan vi åker till grekland och njuter.
Så skönt det ska bli.
Har lite mer än en vecka på mig att träna stenhårt nu.
Inget jobb som tar upp tiden, så nu är det full fokus.
 
Puss 
 
Bild efter min senaste löprunda. Lagom sur att jag missade mitt mål med 22 sekunder.
Men, det tar vi igen i veckan.
 
 
Min träning, Mitt liv, Övningstips | |
Upp