Det blir vad man gör det till

När jag började träna för 2 ½ år sedan tränade jag inte på gym. Jag sprang, som en dåre och gick långa promenader. När jag gick på gymnasiet förstördes gymträning lite för mig. För det va nästan det enda vi gjorde på idrotten. Och jag tyckte det va så himla tråkigt.
Men efter jag sprungit massa hela sommaren och tappar några kilon började hösten och kylan komma och kände inte direkt för att va ute längre
Så jag hängde med min pappa och lillebror till gymmet första gångerna.
Och efter ett tag när jag började märka lite skillnad så va de faktiskt ganska kul.
 
Men det tar tid innan man märker större resultat. Det är därför man inte ska ge upp. Man kan inte träna 1-2 gånger och tro att man blir värsta monstret direkt.
jag tror faktiskt jag har spenderat minst lika mycket tid på gymmet som framför datorn. Kollat på massa klipp på youtube. Googlat övningar. Massor av övningar. Sedan testat det på gymmet och börjat jobba på tekniken.
Jag har fortfarande mycket att lära. Såklart. Men det blir alltid bättre och jag tror det är lite det som gör att det är roligt också.
Att man inte blir 100% fullärd och att man ser att det händer grejer med kroppen.
 
Men träning blir vad man gör det till.
Går du in med en inställning att detta kommer bli svinjobbigt och att man ser dum ut när man står där och lyfter.
Då kommer det blir så också.
Tänk på att alla är nybörjade i början. Skit i att folk tittar. Ta tid på dig och lär dig rätt teknik. Om du så bara lyfter 5 kg. Men låt det va så då. Ingen behöver bry sig.
Det händer fortfarande att jag kör med låga vikter för att jobba på tekniken. För det är väldigt viktigt att du gör rätt. Inga ostkroksryggar i marklyft eller flaxande armar när du tränar biceps. 
Bry dig aldrig om folks blickar. Du vet ju egentligen inte vad de tänker.
Och om du nu måste fundera på vad de kanske tänker. Så tänk då att i deras huvud låter det såhär: "grymt, en ny på gymmet. Han/hon kommer bli supersnygg en dag".
Det blir lite lättare för dig då istället för att tänka att de tänker negativt om dig.
 
Sålänge du inte ger upp. Som sagt vi är alla nybörjade ibland.
Det är bara att köra på och öva öva öva öva. Man kan aldrig bli fullärd.
 
 
Tankar&funderingar | |
Upp