Inget kan stoppa mig nu

När man varje dag kämpar för något behöver man få se reslutaten.
Det är svårt att märka det själv efter ett tag. Man ser ju sig själv i spegeln dag efter dag och till sist ser man ingen större skillnad. 
Idag är en sån dag då allt känns bra. 
Går upp, ställer sig på vågen och den visar -1kg.
Glädjeskutten kom och det gjorde att morgonen genast blev fantastisk.
 
När man sedan sätter sig och tittar tillbaka lite och ser på bilder så förstår man att man faktiskt tagit sig en bit.
Jag är långt ifrån klar. Och det är en kamp varje dag.
Det går sakta, det är jag medveten om. Jag hade kunnat så mycket mer under denna tiden om jag verkligen hade velat.
Men jag är inte ute efter något speciellt egentligen.
Jag tänker inte tävla. Jag gör detta för att jag mår bra och för att jag vill trivas med mig själv.
Från att knappt vilja visa sig utan kläder ens för de allra närmsta.
Till att faktiskt kunna va stolt över mig själv och inte bry mig om vad andra säger.
 
Det är inte bara utsidan som förändras när man går genom något sånt här.
Insidan ändras minst lika mycket.
Jag har blivit väldigt mycket starkare psykiskt och jag är inte alls den ledsna, deppiga personen som blir ledsen så fort någon ens sa något till mig som jag inte tyckte om.
Idag kan jag ta det lite med en klackspark. Se att folk kanske gör det/säger det för att de är avundsjuka.
Eller helt enkelt inte begriper bättre.
 
Folk kommer alltid hata. Så är det, och det får vi leva med. Man måste lära sig att hantera dessa människorna bara. 
Ni kan hata, ni kan kasta skit på mig och säga att jag inte lyckats så bra som jag kanske borde.
Det hugger inte i mig.
Jag vet själv hur långt jag kommit och vad jag kämpar för.
Ni kommer aldrig kunna stoppa mig.
Det är detta jag vill och det är såhär jag vill ha det.
Jag vill inte stressa med min utveckling. Jag vill att kroppen ska må bra och att jag ska orka hela vägen.
Och ni kommer se mig där. Vid mållinjen. Vänta bara.
 
 
Min träning, Min viktresa, Mitt liv | |
#1 - - elin stridh:

hehe jaaa :D

heja dig!" bra jobbat!

#2 - - Elin- En träningsblogg:

Menar du det från nike? :) Det är från yoox.com :)

Svar: jaa det svarta. Tack :D
emeliejohanna.blo.gg

Upp