Jag är helt värdelös

Det här med att vila. Hur gör man? Alltså det här med vilodagar.
Jag vet allt det där med återhämtning och grejer. Men jag klarar inte av att sitta still.
Jag är helt värdelös på det.
Det gick ändå rätt bra idag. Jag va tvungen att försöka sysselsätta mig med något.
Vilket inte är det lättaste när man är helt ensam hemma och hunden sover. 
Men vårat pussel på 1500 bitar åkte fram. 
Samtidigt som jag tittar på OS på tv med ena ögat använder jag det andra till att bygga pussel.
Eller hur är det grymt, att kunna göra två saker samtidigt.
 
Och det gick ju faktiskt rätt bra.
Höll på tills mamma kom hem vid 14 och sen hjälpte hon till.
Att bygga pussel är verkligen terapi och jag blev faktiskt trött i huvudet av det.
Sen va de mat och grejer och pappa kom hem.
Men sen, när maten va nere kom det energi från ingenstans.
Det blev dips mellan två stolar och chins i trappan.
Så det blev en powerwalk på 7 km istället.
Tusan, där rök den vilodagen.
Och en promenad är kanske inte så farligt tycker ni.
Problemet är bara att det är mina ben som behöver vila.
Men det är inte helt enkelt att ta en promenad på händerna. Jag har inte lärt mig det än i alla fall.
 
Imorgon går jag tillbaka till mitt vanliga schema och inga pass inbokade på hela veckan.
Bröst/axlar/triceps väntar och det ska bli fantastiskt skönt.
Känns som det va evigheter sen, fast att det bara är en vecka sen.
 
En god natts sömn och vi hoppas på ett dunderpass imorgon.
Godnatt med er.
 
 
Min träning, Mitt liv | |
Upp