Det där va sista gången

Jag är ganska tyst av mig på gymmet. Kör mitt eget race och bryr mig inte så mycket om andra där.
Men om någon gör något tokigt på gymmet. Ni vet när det ser ut som att de egentligen har stenkoll på vad de gör men det är så fel så man vill börja gråta. (nu får ni inte tro att jag går runt och tror jag är proffs. Verkligen inte. Men man har lärt sig en del om vad som är rätt och fel genom åren)
När dessa människorna gör så fel så kan jag inte låta bli att hjälpa dem.
Jag menar, det är ju ändå inte meningen att de ska träna för att göra sig illa. Eller? 
Oftast, i alla fall på mitt gym, så är detta äldre människor. 

Idag var ett sådant tillfälle. De va säkert 2-3 stycken som gjorde exakt samma sak och jag kunde inte hålla mig. Jag va tvungen att hjälpa dem. 
Och som svar får jag "men det borde väl jag veta som är så mycket äldre än dig?"
Okej, jaha? Varför måste personen veta bättre än mig bara för att personen är äldre?
Så bara för att jag är ung så borde jag inte kunna något om träning?
Ursäkta mig, men va? 
Jag blev på riktigt irriterad. Jag till och med visade, förklarade vilken muskelgrupp det handlade om och berättade hur de skadar sig om de forsätter som de gör.
Men icke att de skulle lyssna på mig. De hade rätt och jag hade fel.

Snäll som jag är så sa jag inte mer än så. Låt de skada sig då. Låt de göra fel tänkte jag. Jag har gjort vad jag kunnat. 
Men istället för att faktiskt va såhär otrevlig som denna personen va. För ja, jag tog faktiskt illa vid mig. Så kunde hen väl ha sagt "okej, tack så mycket. Men jag har fått lära mig detta" eller vad som helst. Man behöver faktiskt inte va så otrevlig.
 
Men skada ni er då. Skyll inte på mig sen.

Här kommer i alla fall en video på EXAKT samma sak.
Så ni där ute som gör som hon visar först. NI GÖR FEL.
Gör om gör rätt. Vi är alla nya i början. Lyssna på folks råd och tips och ta till er.
Vi hjälper inte er för att vara elaka.
 
 
Mitt liv, Tankar&funderingar, Tipsochtrix | |
Upp