Jag ville inte mer

Jag försöker variera min konditionsträning så mycket som möjligt. Mest för att kroppen inte ska vänja sig, men för att jag märker att man orkar mer om man gör så. Att man inte bara matar på löpbandet varje gång eller på crosstrainern. Utan att man faktiskt cyklar eller kör i rodden ibland. 
Idag var det dags för mig att testa på roddmaskinen. Det va så himla längesen. Jag hade glömt hur jobbigt det va.
Men självfförtroendet på topp drog jag igång med så mycket motstånd man bara kan ha i maskinskrället. "Enkelt" tänkte jag. Det fick jag snart äta upp.
Efter endast 10 minuter och 2 km trodde jag att jag skulle dö. På riktigt. Jag ville verkligen inte mer.
Nu skulle jag inte köra längre, detta var bara min uppvärmning inför ett rygg/bicepspass. Men ändå. 2 KM? det är ju ingenting. 
blir nog att jobba på det där lite.
 
Men svettig och skakig drog jag igång mitt styrkepass och satte pb (personbästa) i både rodd och latsdrag. Smaka på den ni. Så från att den där förbaskade roddmaskinen dragit ner mitt självförtroende så ökade det rätt snabbt igen.
Gick därifrån, nöjd och glad och kände att den här dagen blev rätt bra i alla fall.
 
Imorgon är det dags för benen och rumpan att slaktas. 
Förr älskade jag att träna benen. Men nu börjar det bli rätt tråkigt. Det tar liksom längre tid innan jag kan öka där. 
Jag har alltid varit stark i benen. Men det händer liksom ingenting nu längre. Även om jag lagt mycket fokus på benen de senaste månaderna.
Det är bara att ge järnet och bita ihop.
 
Nu ska jag krypa ner och ladda upp för imorgon.
Godnatt med er
 
Min färgglada fina frukost i morse. Fil med bär. Dock tål jag inte kiwi (men det är ju så gott) så slutade inte så jättebra. Men det va gott i alla fall.
 
 
 
Min träning, Mitt liv | |
Upp