Något jag aldrig kommer förstå

Ett gymkort är inte gratis. Det är precis att jag får det att gå ihop varje månad. Och jag tror ändå att det gymmet jag går på har hyffsat billiga priser. 
Men varför gå och betala för något du inte utnyttjar? 
Där är en på mitt gym. Och varje gång jag ser henne på gymmet. Vilket inte är ofta. Max en gång varannan vecka. Och eftersom jag spenderar mellan 2-4 timmar på gymmet varje dag så brukar jag kunna veta vilka som tränar mycket och vilka som är där lite. Det är ett litet gym och inte ofta där är så mycket folk.
I alla fall, varje gång jag ser henne så kommer hon dit, cyklar eller är på crosstrainern i kanske 10-15 minuter, sen går hon igen.
På riktigt, är det värt att gå och betala runt 250-300 kr i månaden för det? 
Varför inte gå en promenad i en halvtimme istället? För tror faktiskt det hade gjort mer nytta.
 
Nu är detta ju upp till henne, och hon är säkert inte ensam om att spendera denna lilla tiden på gymmet.
Det finns kanske en anledning till att hon inte är där mer. Det vet inte jag. 
Men det är något jag har lagt märke till och faktiskt, av någon konstig anledning, så retar jag mig lite på det.
Konstig sak att reta sig på. Jag vet. Men detta är en människa som jag faktiskt tror skulle behöva träna liiite hårdare än så. 

Nej, jag är inte elak. Det är hennes val allting.
Det är något som är i mina tankar varje gång bara.
Det är kanske något jag aldrig kommer förstå. Kanske finns det en bra förklaring till detta. Jag vet inte. 

Till något helt annat.
Två pass avklarade idag.
Ett i förmiddags, då blev det bröst/axlar/triceps.
Lätta vikter och fler rep denna veckan. Sån hatkärlek det är. Det brinner verkligen i musklerna efteråt. Men ändå så skönt.
Ikväll blev det 40 minuter på crossen och löpning så fort jag orkade 1 km. Försöker bättra min tid varje gång. Och det går bättre och bättre. förhoppningsvis kommer detta har gjort nytta tills jag kan börja springa i skogen igen. Men snön måste bort först. 
Imorgon kör vi ett riktigt jobbigt benpass. 

Sov gott.
Godnatt
 
 
Min träning, Mitt liv, Tankar&funderingar | |
Upp