Över till det tyngre

goddagens på er.
Ute är det snökaos och det är svinkallt. Jag älskar snö, tycker det är så mysigt. Men det behöver väl för sjutton inte blåsa halv storm samtidigt.
 
I alla fall. Inte ens snökaos kunde stoppa mig från att ta mig till gymmet idag. Slirade iväg med bilen och gav mig på att springa. Milen avklarad och svetten rann som aldrig förr. Så jäkla glad att jag klarade av att springa hela tiden.
Sist jag gav mig på att springa milen va nog förra hösten eller något. Kanske till och med ännu tidigare. Och har knappt sprungit något sedan dess. Vilken känsla det är när man klarar det.
Det blev lite lätt styrketräning på det och sen var jag nöjd. För den gången.
Ikväll var det på det igen och det blev 40 minuter på crosstrainern. 
Så idag kan jag väl vara rätt nöjd med min insats.

Snart är denna jobbiga vecka med endast konditionsträning och lätt styrketräning över. 
Bara lördag kvar och söndag ska vi vila.
Måndag är det tillbaka bland hantlar och skivstång och på med de tunga vikterna.
Ska bli skönt att äntligen få lyfta lite igen. 
En vecka med bara kondition tar på kroppen när man inte är van vid det. 
Men förhoppningsvis gör det skillnad på min kropp.


Inatt ska jag få mig ordentligt med sömn och ge järnet imorgon.
Vem vet, det blir kanske två mil.
Vi får väl se om benhinnorna är på min sida imorgon.
Ha en trevlig helg.
Puss
 
 
Min träning, Mitt liv | |
Upp