Så tungt, men ändå så lätt

Denna veckan kör jag bara ren kondition. Vill jag träna styrka är det endast med min egen kroppsvikt. 
Detta gör jag endast för att testa om det gör någon skillnad på vikt och kropp såklart.

Men varför är det så tungt att träna kondition. Eller tungt är väl fel ord. Tråkigt snarare. 
Jag står där på crosstrainern eller sitter på cykeln och jag vill bara tiden ska gå. Det är så jäkla tradigt.
Men samtidigt är det ju en så lätt träning. Det är enkelt att göra. Du bestämmer ju själv hur jobbigt det ska vara. 
Att träna kondition är nog det enklaste som finns, enligt mig i alla fall.
 
Jag kan inte springa på löpband. Jag får problem med benhinnor, knä och fötter direkt. Det kommer jag nog alltid få. Att springa utomhus, ja det går. Men det är ju så himla tråkigt. Jag springer gärna. Det är en härlig känsla när man kommer hem och har klarat det. Men hur gör jag det roligare?

Känner att detta inlägget egentligen inte har någon mening. 
Men hur kan det vara så tungt, när det egentligen är så lätt?
 
Nu ska jag byta om och ge mig ut på en lång promenad och rensa tankarna.
Puss
 
 
Mitt liv | |
Upp