Varför skrika?

Något jag aldrig har förstått mig på är varför folk ska skrika som galningar när de tar i på gymmet. Att man gör ljud ifrån sig, okej, det kan jag acceptera. Även jag kan göra det när det är riktigt jäkla jobbigt.
Men att skrika så vi andra tror man gjort sig illa är väl ändå onödigt? Eller?

Många säger man får lite extra kraft när man skriker lite. Och det är kanske sant. Men jisses som människan behövde kraft idag i så fall. Jag gillar inte att höra alla andra när jag är på gymmet. Jag vill kunna koncentrera mig på mig själv. Därför har jag alltid hörlurar på mig och volymen så pass högt att jag bara hör min musik och inga andra ljud. 
Och ändå hörde jag denna människan klart och tydligt. Är det för att man vill att folk ska lägga märke till en?
Jag kommer nog aldrig förstå detta om jag inte frågar personerna själv varför de gör så. Och det förstår vi nog alla att jag inte kommer göra. Hur skulle de låta? "hej, ursäkta. Men varför skriker du?"
Tror hon hade tyckt jag va helknäpp om jag gjorde det.
 
Och just det. Det är dessutom en tjej som gör detta.
Det brukar annars va killar av någon anledning.

Jag vet inte ens vart detta inlägget ska leda längre. Känns som jag skriver samma sak hela tiden.
Men, min fråga va i alla fall. Varför skriker man på gymmet?
 
Godnatt med er.
Puss
 
 
Tankar&funderingar | |
#1 - - madeleine:

Låter som det är mig du menar.
Jag började skrika efter nyår emellanåt. Detta är inget jag gör med flit utan det kommer av sig själv och det är faktiskt riktigt skönt! :)

Absolut inget jag gör för att folk ska titta på mig utan när det blir tungt kommer det av sig själv!

Upp